Monday, April 27, 2015

#PRKRompin : Pelancaran Jentera Puteri UMNO Berjalan Penuh Semangat


Penyelaras Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini melancarkan Jentera Puteri UMNO Malaysia PRK Rompin di Tapak Dewan Terbuka Majlis Daerah Rompin pada jam 11.30 pagi tadi.

Turut hadir dalam majlis pelancaran tersebut adalah, Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, YB Datuk Mas Ermieyati Samsuddin, Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Puan Zahida Zarik Khan dan juga calon PRK Parlimen Rompin, Datuk Hasan Ariffin yang hadir bersama isteri beliau.

Dalam ucapannya di majlis tersebut, Hishammuddin turut meminta jentera Puteri fokus kepada pengundi di Felda.

Beliau juga menyatakan kegembiraan beliau melihat semangat yang ditunjukkan oleh jentera Puteri pada kali ini.

Seramai lebih kurang 1,200 jentera Puteri yang hadir pada majlis tersebut yang mana 400 darinya adalah jentera Puteri tempatan.

Sementara itu, Mas Ermieyati dalam ucapannya turut meminta jentera mencari pengundi luar untuk pulang mengundi pada 5 Mei nanti.

Tambahnya lagi, disarankan supaya jentera menjalankan kerja dengan berkordinasi supaya bahagian angkat dan negeri angkat dapat menjalankan program bersama-sama.

PRK Parlimen Rompin diadakan berikutan kematian penyandangnya Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, yang juga pengerusi Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), dalam nahas helikopter di Semenyih, Selangor pada 4 April lepas.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), Jamaluddin mengekalkan kerusi yang disandangnya hampir enam penggal setelah mengalahkan bekas ketua Dewan Muslimat PAS Nuridah Mohd Salleh dengan majoriti 15,114 undi.

Parlimen Rompin mempunyai 53,294 pengundi berdaftar dan proses penamaan calon akan berlangsung esok, dan pengundian awal akan diadakan pada 30 April, dan pengundian pada 5 Mei.

0 comments:

Post a Comment