Sunday, April 26, 2015

#PRKPermatangPauh : Ibarat ‘Mendaki Gunung’, Namun Tidak Mustahil Berjaya – TPM



Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyidddin Yassin berkata cabaran yang perlu dilalui Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh adalah sukar yang diibaratkannya seperti ‘mendaki gunung’.

Namun, Muhyiddin turut mengingatkan bahawa kemenangan bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai calon BN Suhaimi Sabudin, kerana BN bergerak sebagai satu pasukan yang padu.

“Saya tahu ini bukan kerja mudah…’we are underdog’ kata orang, sebagai ‘underdog’ kita tahu cabaran kita seperti mendaki gunung.

“Tapi saya yakin kerana dalam BN yang bergerak bekerja semuanya padu, tak ada split (perpecahan) dalam UMNO bahagian baik dari segi gerakan ataupun dari segi calon tak ada perpecahan. Kita tahu kita boleh bergerak sebagai satu pasukan,” katanya kepada pemberita selepas proses penamaan calon pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh di Institut Kemahiran Belia Negara di sini hari ini.

Pilihan raya kecil itu berlangsung setelah kerusi penyandangnya Anwar Ibrahim kosong apabila Anwar di penjarakan selama lima tahun atas tuduhan meliwat.

BN diwakili Suhaimi Sabudin yang dicabar Presiden PKR yang juga isteri kepada Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Salleh Ishak (Bebas) dan Azman Shah Othman daripada Parti Rakyat Malaysia.

0 comments:

Post a Comment